Ege Çubukçu'yu en son stüdyo da yeni albümü üzerinde çalışırken bırakmıştık.Sonra bir baktık Hande Yener'le düet yapıyor, ardından Ajda Pekkan'la sahneye çıkıyor.Peki bu arada yeni albüm nasıl gidiyor? Dayanamayıp kapısını çaldık, sorduk.
Hiç sanmıyoruz. Üsküdar-Kadıköy-Batı Berlin "Rap Hattı"nda da ona rastlamayı hayal bile edemiyoruz! Neden? Bir kere İzmirli. Doğduğu şehrin sıcaklığını kalbinde taşıyor ve rahatlığı size de yansıyor.Ege'yle yapımcısının Acarkent'teki ofisinde buluşuyoruz. Sohbete, ikinci albümü (ki o buna "maxi single" diyor, geleneği bozmayalım) "Geri Ödeme Zamanı'nın neden bu kadar geciktiğini sormakla başlıyoruz. Nedenlerini arka arkaya sıralıyor. Cover yaptığı Ferdi Özbeğen'in "Özlenen Sevgiliye" parçasının telif hakları, Hande Yener'le birlikte yaptıkları "Bir de Baktım"ın Yener'in konser dönemine denk gelmesi ve bir türlü tamamlanamaması, İngilizce şarkının detayları...Ama "Bir de Baktım"ın klibinin bu ay ekranlarda dönmeye başlayacağının müjdesini veriyor. Yener'le şarkının elektronik hiphop olmasına karar verdiklerini ve üç aydır da üzerinde çalıştıklarını söylüyor. Bu arada "Bu Yaz" diye yine bir yaz şarkısı yapmadan duramamış. "Lütfen bunu sevilen bir filmin tekrarı gibi görün! Bu son!" diye gülerek bahsediyor yeni çalışmasından ve ekliyor: "Elimde değil, bu yazın tutacak şarkı yapmaktan başka bir şey oldu artık, öyle güzel sound'lar geliyor ki, bana yazı hatırlatıyor. İzmir'in o sıcak havası damarlarımda dolaşıyor" diyor. Ege'ye bakılırsa tarihindeki en argo sözleri kullanmış bu sefer. Mesela "hatun" demezmiş, ilk kez bu şarkıda kullanmış.
"Hayalim Şebnem Ferah..."
Ege Çubukçu, farklı müzisyenlerle ortak çalışmalar yapmaktan zevk alıyor. Üstelik bu ortak çalışmalar sadece Hande Yener ile de sınırlı değil. En son "Ajda Diskoda" projesinde yer alan rapçi, "Bütün divalar beni istiyor!" diye dalga geçiyor, sorduğumuzda. Süperstarla "Palavra"yı söyleyen Ege, rap sound'unda epey zorluk yaşadığını da itiraf ediyor: "Ne kadar iyi olursan ol, nihayetinde Türkiye'de yaşıyorsun. Rap sound'una adapte olmak, çalmak zor. Çünkü buraların müziği değil. Yurt dışında yaşayamıyorsan da ruhunun orada olması gerekiyor. Güney soundu istiyorum ama bunu burada kimse çıkaramıyor açıkçası." diye hayıflanıyor. Gene de düet yapmayı çok seviyor. Tabii, Ege'nin çok şanslı olduğu da su götürmez bir gerçek. Zira "ilk 3" listesindeki iki isimle çalışma hayaline kavuşmuş. Ege'nin üçüncü divası da sıkı durun, açıklıyoruz: Şebnem Ferah'mış! Bir süre önce bir rock barda tanışmış ve biraz sohbet etmişler. Onunla çalışmak isteyip istemediğini sorduğumuzda "Genelde sözleri- besteleri kendim yaptığım için, biriyle ortak bir iş yapmadan önce onu düşünerek bir şeyler yazıyorum. Bu yüzden önce Şebnem Ferah duruşuna uyacak bir şey yapmalıyım" diyor. Ve dayanamayıp üçüncü albümünün konseptini de açıklıyor: "Aslında söylenmez ama, üçüncü albümün adı 'Limit Gökyüzü' olacak. Şebnem Ferah da şarkılarındaki agresif tavrına rağmen, bana gökyüzündeki yüceliği hatırlatıyor." diyor ve Türk rock'ının kraliçesine yeşil ışık yakıyor.
Ceza'yla bir araya gelirim; Neden Olmasın ...
Geçen albümüm bir Ege Çubukçu günlüğüydü. Annem babam ayrıldı, kendimi alkole, sigaraya verdim "Asla" da anlattım. Sonra çok sevdiğim bir kadınla yaşadım ve beni terk etti, "Gel Sen"de anlattım. Protest müziğe yakın değilim. Green Day'in yaptığı "Working Class Hero"yu sadece bütün sanatçılar bir araya gelse söylerim, kendi albümümde yapmam. Tamam sen sosyal içerikli şarkı yapıyorsun ama bir şekilde gündeme gelmeye çalışıyorsun görüntüsü yaratıyor. Bir gün Şebnem Ferah, Ceza, Ege Çubukçu, Kenan Doğulu, Hayko Cepkin gibi birbirinden farklı insanları "tribute" yapıp bir araya gelip, örneğin savaşa karşı şarkı yapması çok güzel olur. İşte o zaman her şeyi bırakır, en önce ben giderim herhalde stüdyoya.
Ceza'ya Diss: Cennet Bekleyebilir
Laf arasında "Eleştirmek hoşuma gidiyor, böylece daha iyi işler yapıyorum" deyince Ceza'nın meşhur "Acı Biber"ini sormadan edemiyoruz. Hatırlatalım, Ceza "Acı Biber" şarkısında Ege'ye "Ece Buçukcu" diye hitap etmiş ve ona çok açık bir diss yapmıştı. "Bana karşı bir düşmanlık var çünkü benim müziğim rahattır, dinlemesi kolaydır" diyor Ege ve bu nedenle "Geri Ödeme Zamanı"nın kendisi için çifte anlamı olduğundan bahsediyor. Biri, bugüne kadar onu destekleyenlere teşekkür etmek; diğeri ise bugüne kadar kendisine yapılan disslere cevap vermek. Ceza'nın en çok kendisine "Taklit şarkı yapıyor" demesine bozulmuş. Hayranlarından gelen "Artık bu çalıntı iddialarına cevap ver." çağrılarına ise kulak vermiş nihayetinde: "Ceza'nın yaptığı işlerle pek ilgilenmiyordum. Bana gelen e-maillerde dinleyicilerim onun yaptığı şarkıların, çektiği kliplerin orjinallerini göndermişler. Ben de konuşmaya karar verirdim. Mesela Ceza'nın bana diss attığı şarkının sample'ı D12'den alıntı. 'Sitem' diye bir şarkı yapmış, Eminem'in 'The Way I Am' şarkısından alıntı. Bir klip çekmiş, Method Man'le Eminem'in birlikte yaptığı aynı klip efektini kullanmış; gazeteyi yırtıyor, başka bir sayfa açılıyor,falan. Benim şarkıda anlatmak istediğim şey şuydu, madem konuşuyorsun, işini doğru yap. Sen bari çalıp çırpma!"
Hepimiz Türkiye'de Yaşıyoruz
Peki ona göre TÜrkiye'de yerleşik bir rap ekolü oluştu mu? Ege, "Bu şekilde atışmalarla olmaz" diyor: "Tabii ki dissleşmeler ilginç gelebilir. Bİr 50 Cent'le Fat Joe birbiriyle diss'leşiyor çünkü biri öbürünün kız arkadaşıyla yatıyor, diğeri onun stüdyosunu kurşunluyor. Burada böyle bir özentiliğe gerek yok. Kadıköy'dekiler Anadolu Yakası ekolü yapmışlar ama, sonuçta hepimiz İstanbul'un içindeyiz. BU daha özenti bir durum." Yani Türkiye'de yerel bir rap ekolünün olamayacağını mı düşünüyor? "Bu imkansız, Ardahan'daki adam da ya Ceza gibi, ya Sagopa gibi ya da Ege gibi rap yapıyor."
NOT:Alıntıdır